E-bike batterij vliegt in brand; veel rookschade in garage aan het Slik in Delfzijl

Delfzijl – In de nacht van eerste op tweede kerstdag is er brand uitgebroken in een garage naast een woning aan het Slik in Delfzijl. Op dat moment waren de bewoners thuis, maar het is niet bekend of ze de brand hebben opgemerkt of dat ze werden gewekt door de rookmelders die afgingen.

De brandweer was snel plaatse. Brandweerlieden openden de garagedeur de brand bleek echt al uit. In de garage stond een e-bike waarvan de batterij vlam had gevat. Gelukkig bleef de brand beperkt tot alleen de e-bike, maar zowel de garage als de woning liepen rookschade op.

Na het blussen heeft de brandweer de garage geventileerd. Stichting Salvage zal ter plaatse komen voor de verdere afhandeling van de schade.